ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی» و برنامه‌ریزی درسی برای داوطلبان کنکور در مرکز «جهت»

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی «جهت»، وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران، برای دانش‌آموزان، داوطلبان کنکور و والدین‌شان دوره‌های خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی» و برنامه‌ریزی درسی و جهت‌دهی ارائه می‌کند.
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۹ کد : ۶۱۲۹۲ عمومی
مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی «جهت»، وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دوره برنامه‌ریزی و جهت‌دهی کنکور با هدف‌گیری کنکور سراسری از10 مرداد ماه آغاز و تا زمان کنکور به‌مدت  10 ماه ادامه می‌یابد و شامل 10 جلسه آموزشی به میزان 26 ساعت برای دانش‌آموزان و 5 جلسه آموزشی به میزان 14 ساعت برای والدین است.

دو جلسه روان‌سنجی برای ارزیابی هوش و رغبت تحصیلی دانش‌آموزان و داوطلبان کنکوری به اضافه ماهیانه 2 بار پایش درسی دانش‌آموزان در جلسه مشاوره جمعاً به میزان 25 جلسه مشاوره‌ای برای هر دانش‌آموز مورد نظر است. در صورت لزوم ارجاع روانپزشکی هم جزو خدماتی است که در این دوره برای بهبود شیوه کار مطالعاتی و ارتقاء نتایج یادگیری در دستور کار قرار دارد.

موفقیت در کنکور و قبولی در رشته‌های دلخواه امروز برای جوانان کمال‌طلبی که در این مسابقه سالیانه شرکت می‌کنند، مچنین برای خانواده‌های‌شان مملو از فشار است. خانواده‌ها برای نتیجه گرفتن فرزندشان هزینه‌های متعددی را متحمل می‌شوند تا بتوانند با موفقیت، فرزندشان را روانه دانشگاه و رشته دلخواه کنند.

مدارس و موسسات آموزشی و کنکوری هم که در این‌باره بازار گرمی دارند و دست‌اندرکار بهره‌گیری از این بازار پرهیجان‌اند. مروری بر عملکرد عمده این موسسات حاکی از استفاده آنان از جوانان موفق در کنکورهای قبلی است، فارغ از این‌که این جوانان در این‌خصوص آموزش کافی را دیده‌اند یا نه. از این رو ضروری است برای ساماندهی این وضعیت آشفته، اقدامات جدی در دستور کار قرار بگیرد.

گام اول این‌که برای برنامه‌ریزی و هدایت تحصیلی در کار کنکور، به کارشناسان خبره این حوزه نیاز است که هم با فضای کنکور آشنا بوده، هم نسبت به مسائل و مشکلات دانش‌آموزان در فضای پرفشار کار درسی کنکوری شناخت کافی داشته باشند و هم با اختلالات یادگیری و زمینه‌های اضطرابی حواشی کنکور تجربه کافی را دارا باشند. لذا برای این موضوع بهتر است مراکز روانشناسی صحنه‌گردان اصلی چنین فعالیتی باشند که ترکیبی از روانشناسان مدرسه‌ای، بالینی، روانسنج و روانپزشک را برای برنامه‌ریزی و جهت‌دهی درسی برای کنکور و اصلاح بعضی مشکلات مبتلابه اضطرابی در ترکیب کار تیمی‌شان دارند.

در همین راستا، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی «جهت»، وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دوره‌های خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی» و برنامه‌ریزی درسی و جهت‌دهی را ویژه  دانش‌آموزان، داوطلبان کنکور و والدین‌شان برگزار می‌کند.

لینک بیشتر...

 

کلید واژه ها: خدمات روانشناختی جهت مشاوره تحصیلی